Chrysler indtager det britiske marked.
Chrysler blev grundlagt som Chrysler Corporation i 1925 af Walter P. Chrysler i USA. Den første bil herfra var en Chrysler Imperial Six. Chrysler indtager det britiske marked i 1926 med den første højrestyrede bil. Det var Chrysler Imperial Six, der var kommet i en højrestyret udgave.
I begyndelsen af 1930’er oprettes også en engelsk afdeling, som får navnet Chrysler Motors Limited, der importerede Chryslers dele og Plymouths dele, som importeres af Dodge Brothers (England) Limited, der også monterer Dodge og DeSoto-chassis. Disse køretøjer blev produceret som højrestyret til det engelske marked. De omfattede både canadiskbyggede og USA byggede biler, hvor de canadiske dele havde mindre told, som følge af at være i Commonwealth. De blev solgt under andre navne end dem i USA, for navnet skulle passe til det Engelske marked.
I 1938 fratræder Walter P. Chrysler og dør 2 år senere.
Chrysler producere også kampvogne fra 1939 til 1945 til de allierede i Europa.
Chrysler opkøber Rootes
I 1958 opkøbes 15 % af Fords andel af det franske Simca og 1963 køber de Fiats andel af Simca. De køber også 35 % af spanske Barreiros. I 1964 opkøbes 30% af Rootes Group og Chrysler overtager Rootes Group helt i 1967. Herefter ændres alle sine europæiske aktiviteter til Chrysler Europe, dog med underselskaber i 1970 bliver Rootes’s formelle navn Chrysler (UK) Limited og Simca’s blev til Chrysler (Frankrig).
Hillman, Humber og Sunbeam bilerne bliver erstattet af Chrysler’s eller Simca’s forhjulstrukne biler på engelske marked fra 1970. I Frankrig sælges Simcabilerne under navnet Chrysler-Simca og i England kun Chrysler navnet.
Chrysler brugte Dodge-markeringen på erhvervskøretøjer produceret af både Simca og Rootes (Commer og Karrier, samt Fargo- og DeSoto-mærkerne). Dodge emblemet blev brugt på det spansk-designede (ex-Barreiros) lastbiler og busser og lokalt byggede versioner af køretøjer i USA eller lokale versioner af Simca biler.
Simca emblemet overlever indtil PSA overtager i 1979.